Lumino Bootstrap 4.0 Columns

A. S / REALIZACJE 2023

ImageTeatr im. A. Sewruka w Elblągu
Ivo Brešan
PRZEDSTAWIENIE HAMLETA ZE WSI GŁUCHA DOLNA

Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenogafia, kostiumy: Andrzej Sadowski
Choreografia: Joanna Semeńczuk
Reżyseria Światła: Kazimierz Kowalski
Asystent reżysera: Dominik Bloch
Inspicjent: Katarzyna Horbatowicz

Udział:
Irena Adamiak, Natalia Krystowska, Karina Węgiełek, Krzysztof Bartoszewicz, Dominik Bloch, Artur Hauke, Mikołaj Ostrowski, Dariusz Siastacz, Marcin Tomasik, Filip Warot, Krzysztof Żabka

Premiera: 25 marca 2023

TEATR SEWRUKA/HAMLET


ImageTesinske Divadlo - Scena Polska, Cz. Cieszyn
Petr Zelenka
OPOWIEŚCI O ZWYCZAJNYM SZALEŃSTWIE

Reżyseria:  Katarzyna Deszcz
Scenografia i kostiumy:  Andrzej Sadowski
Ruch sceniczny:  Gabriela Klusáková
Inspicjent:  Anna Kaczmarska
Sufler:  Iwona Bajger

Udział:
Marcin Kaleta, Małgorzata Pikus, Tomasz Kłaptocz, Lidia Chrzanówna, Dariusz Waraksa, Anna Paprzyca, Kamil Mularz, Barbara Szotek-Stonawski, Adam Milewski, Katarzyna Kluz, Grzegorz Widera,
Gabriela Klusákowa

Premiera: 6 maja 2023

PROGRAM /DOWNLOAD/



Image


Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu
Enda Walsh
THE NEW ELECRIC BALLROOM

Tłumaczenie: Klaudyna Rozhin

Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia, kostiumy: Andrzej Sadowski
Muzyka: Krzysztof Suchodolski

Udział:
Małgorzata Abramowicz,
Paweł Kowalski,
Karina Krzywicka,
Agnieszka Wawrzkiewicz

Premiera: 13. 10. 2023

TEATR HORZYCY →


/.../Bardzo wiele przedstawienie zawdzięcza przede wszystkim reżyserskiej wyobraźni Katarzyny Deszcz, która tak ustawiła aktorów, że w każdej mini scence innymi posługują się środkami, w efekcie  czego akcja spektaklu, choć w dużej mierze oparta na narracji, ucieka od monotonii. Nasycone  intensywnymi barwami kostiumy postaci z czasów ich młodości i karykaturalne makijaże, ożywiają znacząco szarość ich egzystencji, zapisanej też w scenografii Andrzeja Sadowskiego. Ta głęboko psychologiczna drama na długo pozostanie z pewnością w pamięci widzów. Anita Nowak / e-teatr

Link do źródła →


Kameralność małej sceny w toruńskim teatrze, była bardzo dobrym wyborem twórców spektaklu. Scenografia w sposób prosty, ale też w połączeniu z całością tworzą przyjemny klimat. Bardziej niż zwykle zwracamy uwagę na kostiumy, ponieważ to ona symbolizują podróż w czasie, ale też w głąb postaci. Ewelina Damska / Dziennik Teatralny

Link do żródła →


/…/ Scena zredukowana jest do niewielkiej przestrzeni, co daje dodatkowo poczucie bezpośredniego wkroczenia w życie bohaterek. Scenografia ogranicza się niemalże do stołu, krzeseł i szafki na której stoi gramofon, przygrywający melodie do opowiadanych wciąż na nowo historii. Na ścianie wisi coś na kształt rybackiej sieci. Po jednej ze stron ukryte są drzwi. Stonowane, ponure wręcz wnętrze na które zdecydował się Andrzej Sadowski trafnie określa klimat miejsca i przedstawianej historii. Sylwia Walkowska / Dziennik Teatralny, Toruń